Emakeelepäev

Emakeelepäeval tõdesime rühmades, et:

sõnu saab ütelda; sõnu saab kirjutada, Sõnu saab lugeda ja sõnadega saab jutustada.

Sõna teeb ilusaks tema tähendus ja sisu. Uurisime lastelt, kes või mis on sinu jaoks maailmas ilus?

Midrikiisud (4-5a) rääkisid rühmas, et eesti keel on meie emakeel. Laste arvates on ilusaimad sõnad ARMASTUS, ARMAS, ILUS, võrdselt nimetati sõnu LILL, SÜDA, ROOS, SÕBER, PALUN, AITÄH, TÄHT. Lapsed õppisid, et tähtedest moodustuvad sõnad, sõnadest laused. Tähekaartidest laoti sõnu liikuvasse aabitsasse ja vaadati Jänku-Jussi multifilmi “14.märts on emakeelepäev“. Midrihiirte rühma 2-3a lapsed ütlesid ka ilusaid sõnu. Nad lõikasid kääridega ajalehest tükke ja kleepisid need õpetaja poolt kirjutatud tähtedele. Vaadati raamatut ..Pesamuna kõneaabits.1-2 a lapsed uurisId koos raamatuid ja tegid loomahääli. Koolieelikud kirjutasid endi poolt väljamõeldud ilusaid emakeelseid sõnu paberisüdametele. Midrilindude rühmas tõdeti, et ühte ilusat sõna on raske mõelda, pigem tekivad tunded, mida tahaks väljendada. Aga pakutI selliseid sõnu: lill, Elsa, roosa, ilus, kodu, lahke, ma armastan oma emmet (sellega nõustusid lapsed). Ka Midrimõmmid ja Midrihobud leidsid ilusaid sõnu ja tõid need ühisele stendile. Midritriinud aga seostasid emakeelepäeva liikumisaastaga ja valisid hoopis liikuvaid sõnu. Laste poolt kaunistatud sõnakaartidele jõudsid RULA, RATAS, KÕNDIMINE, SUUSATAMINE, JOOKSMINE.

Midrikiisud (4-5a) rääkisid rühmas, et eesti keel on meie emakeel. Laste arvates on ilusaimad sõnad ARMASTUS, ARMAS, ILUS, võrdselt nimetati sõnu LILL, SÜDA, ROOS, SÕBER, PALUN, AITÄH, TÄHT. Lapsed õppisid, et tähtedest moodustuvad sõnad, sõnadest laused. Tähekaartidest laoti sõnu liikuvasse aabitsasse ja vaadati Jänku-Jussi multifilmi “14.märts on emakeelepäev“. Midrihiirte rühma 2-3a lapsed ütlesid ka ilusaid sõnu. Nad lõikasid kääridega ajalehest tükke ja kleepisid need õpetaja poolt kirjutatud tähtedele. Vaadati raamatut ..Pesamuna kõneaabits.1-2 a lapsed uurisId koos raamatuid ja tegid loomahääli. Koolieelikud kirjutasid endi poolt väljamõeldud ilusaid emakeelseid sõnu paberisüdametele. Midrilindude rühmas tõdeti, et ühte ilusat sõna on raske mõelda, pigem tekivad tunded, mida tahaks väljendada. Aga pakutI selliseid sõnu: lill, Elsa, roosa, ilus, kodu, lahke, ma armastan oma emmet (sellega nõustusid lapsed). Ka Midrimõmmid ja Midrihobud leidsid ilusaid sõnu ja tõid need ühisele stendile. Midritriinud aga seostasid emakeelepäeva liikumisaastaga ja valisid hoopis liikuvaid sõnu. Laste poolt kaunistatud sõnakaartidele jõudsid RULA, RATAS, KÕNDIMINE, SUUSATAMINE, JOOKSMINE.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]