Sügisene looduse- ja tervisenädal alustas aasta!

Uut aastat alustasime oma traditsioonilise sügisese tervise- ja loodusenädalaga, kus igal päeval oli oma põnev teema. Roheaia päeval lavastasid Midriloomad koos Kasti-Kati ja muusikuga muinasjutu “Naeris” ainetel hiigelkõrvitsa tõmbamise. Kui lapsed tulid appi, suutsime meie endi poolt kasvatatud kõrvitsad ühiste jõududega taime küljest lahti sikutada. Seejärel suundus iga rühm oma peenrakasti juurde, kus erinevaid vilju kasvatati. Kes koristas suvikõrvitsaid, kes kaalikaid, kes võttis kartulit – igaühel oma! Rühmad osalesid ka Tartu 2024 projektis “Kasvades oma kaalika ja naeriga”. Uuriti ja võrreldi, kui suured viljad vaatamata augustikuisele röövikute rünnakule peenrakastides kasvasid. Nädala jooksul valmisid erinevad tervislikud road. Kes lisas kotlettidesse kaalikat, kes tegi ahjus kaalikakrõpse, kes juurviljalisandiga vahvleid või pannkooke. Isetehtu maitses ülihea!

Ohutuse- ja esmaabipäev algas ootamatu tulekahjuõppusega ja jätkus tulekustuti käsitsemise harjutustega suurtele midridele. Lapsed harjutasid rühmades esmaabi võtteid: pandi plaastreid mänguasjadele ja rühmakaaslastele, pusiti sidemetega. Koolieelikud aga õppisid Eesti Punase Risti koolitusel “Väike esmaabiandja”.

Liikumisõpetaja juhendamisel toimus õuealal suur liikumispäev, kus erinevates tegevuspunktides ootasid põnevad tegevused: sai mäe otsast veeretada rõngaid väravatesse, ületada sood, ronida seinal, visata palle, hüpata kotis, otsida hämaras võrgu all sarnaseid kujundeid või mängida rongimängu.

Loodusnädalal tuletasime meelde ka 2024 aasta tegijaid looduses. Haridustehnoloogi eestvedamisel tegutsesid vanemad lapsed interaktiivse tahvli abil digitoas.

Iga lodusnädala juurde kuulub ka matkapäev. Rühmad tegutsesid oma matkarajal. Sügis on parim aeg õppida puid nende lehtede ja viljade abil. Aiarühmad osalesid ka maailmakoristuspäeval: korjati prügi ja sorteeriti see õigetesse kastidesse.

Nädala eesmärgid olid:

  • Laps uurib oma tegevuskeskkonda, õpib märkama, õigesti käituma ja arutleb nähtu üle turvalisusest ja keskkonnahoiust lähtuvalt;
  • Laps õpib käituda olukorras, kui keegi on saanud viga;
  • Laps tutvub meid ümbritseva keskkonnaga Luunja alevis;
  • Laps liigub võimalikult palju õues;
  • Laps osaleb toidutaimede kasvatamise „Seemnest viljani“ saagikoristusel;
  • Laps valmistab ja maitseb lasteaias kasvatatud köögiviljast toitu;
  • Laps tutvub elusloodusega.