Rahvusvaheliselt tähistatakse veepäeva 22. märtsil, meie käsitlesime nimetatud teemat erinevate rühmadega kahel nädalal.
Kõige pisemad, 2a Midrikutsud, said taastuttavaks keskkonna maskott Kasti-Katiga, kes lastele vett ja lund katsuda- võrrelda andis ning seejärel pilvemängu mängis.
2-5 aastased lapsed tegutsesid Kasti-Katiga lasteaia digitoas. Lapsed jõid puhast vett, arutleti selle maitse, värvuse ja lõhna üle. Seejärel katsuti lund ning veenduti selle omadustes: kõva ja külm. Mõni laps märkas, et ka must/määrdunud. Keedukannust tulnud aur oli lastele tuttav, aga et see veest on tekkinud, oli paljudele uudis. Üheskoos vaatasime multifilmi vee ringkäigust ja seejärel mängisime selle ise läbi: lapsed olid veetilgad, õpetajad pilved ja nõnda see vihm sadama hakkaski! Kasti-Kati näitas lastele fotosid kõrbest ja Aafrika elanikest, kellel vett napib. Arutlesime, et kuigi meil vett piisavalt saada on, peaksime seda siiski mõistlikult kasutama. Näiteks saame kraani kinni keerata, kui käsi seebitame ja hõõrume. Ärme laseme veel põhjuseta kraanist voolata.
Suurematele tutvustas Kast-Kati ka, kust tuleb meie joogivesi. Puurisime mängult kaevu ja uurisime skeemi abil 4-5a Midrilindudega, kuidas saab järveveest joogivesi.
5-7a lapsed aga lähevad Emajõe veevärgi spetsialistidega õppekäigule, et täpselt teada saada, kust ning kuidas jõuab joogivesi meie lasteaeda.