Mänguline ja digitaalne 112 Midrimaal

Häirekeskus korraldas taaskord lastele suunatud konkurssi „Lumest lumele“, mille eesmärk on tõsta teadlikkust hädaabinumbrist 112. Konkursil osalemiseks tuli lühinumber 112 loomingulisel viisil pildile või videole salvestada.

Sel aastal keskendusime mitte ainult tulemile ehk numbri ehitamisele, vaid pigem mängulistele tegevustele numbri teadvustamiseks.

Õpetaja Aili Leissonil on Midrijänkude rühmas 2-3a lapsed, kes eelmisel aastal alles lasteaeda tulid. Meie ülesanne ongi väikese lapse mängust 4-5 lasteaias olnud aastaga kujundada oskus teadlikult tegutseda ohuolukorras. Pisikesed teadsid, et kiirabi teeb viiu-viiu. Õpetaja selgitas sinna juurde, milleks on vaja kiirabi või politseid kutsuda ning kuidas seda teha. Number 112 ei tähenda 2a lapse jaoks veel midagi, aga emotsioon ja teadmine, et kellelgi on ai-ai ja ta vajab abi, kutsub lapses esile soovi aidata. Ka telefoni kasutada väikelaps ei oska, küll aga õpetame oskust kutsuda appi täiskasvanu. Rühmas proovisid lapsed selga kostüüme ja kehastusid nõnda vastavateks ametimeesteks. Lasteaias tuleb ju iga uus teadmine läbi mängu ja nn käega-katsutavalt kogedes. Õuest leiti ootamatult jää alla kinni jäänud kassipoeg, keda ühiselt päästma asuti. Õpetaja sõnul oskasid lapsed õhtul vanematele rääkida, kuidas Kiisu-Miisu abi vajas. Väga meeldis lastele ka jooksuratastega päästeautode sõitu matkida. Õpetaja Aili tegevus õuealal paelus ka suuremaid lapsi – mängiti arstimängu, harjutati numbri kirjutamist seinale.

Midrikiisude rühma õpetaja Piia Toom lõimis teemakäsitluse rühma digiprojekti. Arutleti tuleohutuse ning ohuolukordade ennetamise teemadel, kinnistati 112 helistamise oskust. 5-6a lapsed juba teavad, millised ametid on seotud hädaabinumbriga 112. Nii tuli lastel põrandamängus „Aga mina“ valida situatsioon, anda beebotile käsklus jõuda õigesse kohta ja kirjeldada, mis antud olukorras on ohtlikku. Ozobotiga sõideti mööda numbrit ja pärast said lapsed selle ka  loovalt mustriga katta. Magnetnumbrite- ja -tähtede seast tuli leida ja kujundada võimalikult palju võimalusi 112-ks. Kasutati ka 4D liitreaalsuskaarte, mis aktiveerisid ametimeeste pildid. Selle rühma lapsed saavad iseseisvalt hakkama ka päris telefoni kasutamisega – rühmatelefoniga prooviti läbi, kuidas telefoni avada ja klaviatuuri kasutada – siinkohal katkestati aga PÄRIS.